logo-klein

Welkom op de site van Schietsportvereniging "Tilburg"

Welkom

Welkom bij een serieuze, leuke en gezellige schietsportvereniging

img-0385

Algemene informatie

Op de menu-items "Home"en "Sportschieten" heeft u kennis gemaakt met de schietsport. We willen op deze pagina wat dieper ingaan op de mogelijkheden bij onze vereniging (SvT).

Schietsportvereniging Tilburg beschikt over een drietal banen, te weten een baan die geschikt is voor luchtdrukwapens (afstand 10 meter), een baan voor klein- (.22 lr) en groot kaliber (9 mm t/m .45) pistool die 25 meter lang is en een geweerbaan van 50 meter waar uitsluitend met klein kaliber geweren geschoten mag worden.
Er is één uitzondering op die laatste regel, er mag op 50 meter ook met de karabijn .30 M1 geschoten worden.

De vereniging beschikt over een aantal verenigingswapens die door aspiranten gebruikt kunnen worden. Als u lid wordt dient u eerst kennis te maken met het schieten met een luchtpistool. Daarna gaat u schieten met een klein kaliber pistool. U dient minimaal één jaar regulier (dus geen aspirant meer) lid te zijn van de vereniging en aan te tonen dat u kunt omgaan met een vuurwapen VOORDAT u een verlof tot het voorhanden hebben van een vuurwapen kunt aanvragen. De overheid heeft voor deze verloven (in de volksmond "wapenvergunning") zeer strenge regels opgesteld.

Het bestuur van SvT dat als volgt is samengesteld dient uw aanvraag voor een verlof goed te keuren.

SvT is lid van de Koninklijke Nederlandse Schietsport Associatie (KNSA). U wordt als schutter aangemeld en u ontvangt een licentie. Uw status als schutter stelt u in staat om in KNSA verband deel te nemen aan Afdelings-, Districts-, en Nederlandse Kampioenschappen.
Daarnaast bent u via de KNSA verzekerd voor rechtsbijstand op het gebied van de Nederlandse wapenwetgeving.

Het lidmaatschap van onze verenging brengt natuurlijk ook een aantal verplcihtingen met zich mee. Een daarvan is het betalen van contributie. Deze is op het moment als volgt.